techno guide ?

Wil je weten hoe ik een techno guide geworden ben ? Vermoedelijk ben ik (net als jij, anders zou je dit niet lezen) erg benieuwd naar alle ontwikkelingen op vlak van technologie en multimedia, en dit in de breedste zin van het woord. 

Genieten van alle soorten media als foto’s, films, games, en toch ook gezellig en onbezorgd met vrienden en familie de vrije tijd doorbrengen én op een vlotte en slimme manier de werkdag voltooien, daar droomt toch iedereen van.
LET ME BE YOUR GUIDE

we're analog players, in a digital world

De samenleving zit in een ware stroomversnelling, onze wereld veranderd heel erg… en dit aan een razendsnel tempo. Het is dan ook normaal dat we niet met z’n allen “helemaal mee” zijn met de digitale trein, en daar wil ik iets aan doen.

Kijken we even naar onze laatste 4 generaties van de bevolking, dan behoor ik tot de micro-generatie van de Xennials (geboren tussen 1977 en 1983, net na de “Generation-X” en nét voor de “Millenials”). 

De generaties voor me zijn zonder digitale snufjes opgegroeid en hebben vaak moeite om helemaal mee te zijn, de generaties na me hebben nooit anders geweten en trekken soms grote ogen als ze horen hoe het vroeger allemaal ging in onze toen nog analoge wereld, dit is niet meer als normaal. 

Als Xennial heb ik hoofdzakelijk een analoge kindertijd gehad en tijdens m’n groei naar volwassenheid de ontplooïng naar een digitale wereld vanop de eerste rij heb mogen meemaken. Dit is best een speciale en erg boeiende rit geweest, waar ik actief aan deelnam en die me veel bagage en kennis heeft meegegeven.

Generation X

Xennials

Millenials

Generation Z

van typmachine tot personal computer

In m’n jeugdjaren was ik niet diegene met de mooiste (spel)computer in huis, meer nog, toen m’n klasgenoten in het middelbaar (zo rond de jaren ’90) een eerste laptop of personal computer (toen nog met monochroom groen/zwart scherm) kregen om ook thuis de eerste stappen te zetten met tekstverwerking en enkele games, moest ik het doen met een digitale schrijfmachine om zo blind te leren typen. Dat was dan ook m’n eerste thuiservaring met tekstverwerking

Het duurde tot 1994 vooraleer de eerste computer in huis kwam, toen nog met Windows 3.11 als besturingssysteem en 3,5” diskettes en ZIP drives als draabaar opslagmedium. De komst van de CD-ROM, introductie van Windows 95, de overgang van internetten via een inbelmodem naar een high-speed internet router, de lancering van de audio cd, CD-i, CD-rom en later ook de dvd… ik heb het allemaal mogen meemaken vanop de eerste rij

Websites bouwen anno 1996 ? Dat deed ik samen net als enkele vrienden in “Kladblok”, door middel van rauwe HTML codes, chatten deden we via MIRC of ICQ en gratis hosting vonden we bij Yahoo, Xoom of DMA (Digitale Metropool Antwerpen). New Beat en House muziek was m’n passie, ontwerpen van flyers en posters m’n extra creatieve uitlaatklep.

communicatie & marketing

Het was mijn creatieve en digitale drive die me begin de jaren 2000, na m’n hogere studies communicatie & marketing, m’n eerste digitale werkervaring opleverde bij een reclamebureau. 

Dit bureau was voor m’n komst gespecialiseerd in vooral offline communicatie (advertenties en boekwerken) en zo zijn we organisch en heel snel gegroeid naar één van de eerste kleine maar impactvolle digitale agencies met webdesign en content management systemen, voor kleine én grote bedrijven, als belangrijkste werkterrein.

home cinema experience

M’n passie voor audiovisuele technieken, muziek en film bracht me naar het volgende stadium in m’n loopbaantraject. Eerst kleinschalig opgezet en van huis uit gerund, maar daarna ook op grotere schaal, lanceerde ik mee fantastische doch betaalbare thuisbioscopen in België sinds 2003. 

Thuis op de beste manier je films (toen nog DVD’s) ervaren met een groot scherm, projector en 5.1 surroundsysteem, en dit op een handige manier bediend met één universele remote, was hét totaalconcept waar ik voor stond. Vele Belgische "media rooms" (woonkamers, tv-kamers of heuse “dedicated” home cinema rooms) werden door me ontworpen, voorzien van alle multimedia toestellen en met begeleiding opgeleverd bij alle klanten. 

En dit ging verder dan het puur zakelijke aspect. De juiste systemen voorstellen en plaatsen, passend bij jouw wensen, het beste waar voor je geld en een goede service voor, tijdens en na verkoop, dat waren de vuistregels voor succes.

Films

Muziek

Smart Home

Technology

goin' back to my roots

Na verschillende jaren in de home cinema wereld met vele realisaties in binnen- en buitenland, werd m’n passie opnieuw een hobby. Ik besliste in 2009 om terug te grijpen naar m’n marketing opleiding en werd marketing manager voor een groot merk in de verwarmingswereld. Deze job doe ik met veel liefde en drive vandaag nog steeds. Mijn opleiding, ervaring als zelfstandige en bagage die ik meekreeg tijdens eerdere werkerveringen geven me de ontwikkelde brains en tools die vandaag ook op andere vlakken van me gevraagd worden.

Intussen heeft mijn vrouw en ook mijn jonge kinderen (2 zonen) de digitale wereld omarmd en zijn alle digitale snufjes als breedband internet, Netflix, Youtube, tablets en smartphones voor hen niet meer dan "standaard uitrusting". Ik weet nog goed toen m’n jongste zoon kloeg toen hij geen internet had in de auto, of hoe groot de frustratie wel is wanneer de batterij van een tablet bijna leeg is, zonder oplader in de buurt… tijden én zorgen veranderen.

Sinds oktober 2019 zag het techno guide concept het levenslicht, waarbij ik m’n opgebouwde kennis en passie graag opnieuw verder wil uitzaaïen én delen met iedereen wie hier behoefte aan heeft, van particulier tot kleine- of middelgrote ondermening.

samen technologie ontdekken

Vragen stellen over technologie, of het nu gaat over een probleem met je televisie, tablet of smartphone, indien je hulp nodig hebt met grafisch design, creatie van je website, even de weg kwijt bent in de sociale media, installatie van apparatuur of digitale tv bij je thuis, werken in de cloud of wat dan ook… die vragen kan je aan mij stellen als techno guide

Elk eerste verkennend gesprek is trouwens helemaal gratis, kan vanop afstand (op digitale of analoge weg) of op locatie. En als we samen verdere stappen zetten geldt ook steeds het motto: “no cure, no pay”.

Eén ding is zeker: ook al is het een hectische en gejaagde wereld, we kunnen samen mooie dingen realiseren en zo meer tijd krijgen voor elkaar. Hierbij zullen we vooral kennis, informatie en ervaringen met elkaar moeten delen en technologie daarbij moeten durven omarmen. Nieuwe dingen leer je door vallen en weer op te staan, nobody knows everything and nobody’s perfect. Je nieuwsgierigheid de vrije loop laten, andere manieren van werken en leven begrijpen, uittesten en aanleren, de "schrik" van het onbekende geen kans meer geven, dat houd ons scherp en jong

Een open geest en positieve ingesteldheid helpt hier zeker bij. Enkel door samen te werken krijgen we extra steun en bagage voor onze reis op de digitale snelweg, die ik maar al te graag met jullie verder wil bewandelen.

i'm your techno guide,
let's embrace technology

Als ervaren Xennial ben ik er graag om je in onze technologische wereld mee te gidsen, op weg te helpen of complete projecten te realiseren.
Mag ik jou of jou bedrijf ook een technisch handje toesteken ?
Neem dan zeker contact met me op.
LET ME BE YOUR GUIDE

© 2020 techno guide  • Bolweg 3 • 2590 Berlaar • E-mail info@technoguide.be • BTW BE (0)860 342 983

homemusic-notecalendar-fulllaptop-phone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram